🌹بسم الله الرحمن الرحیم🌹

به آرزوها و اهدافی که دارین می رسید💰💫

🌹بسم الله الرحمن الرحیم🌹

به آرزوها و اهدافی که دارین می رسید💰💫

۷ مطلب در مرداد ۱۳۹۹ ثبت شده است

۲۴
مرداد ۹۹

امروز کتابخوانی و علم آموزی نه تنها یک وظیفه ملی ، که یک واجب دینی است . از همه بیشتر ، جوانان و نوجوانان ، باید احساس وظیفه کنند .... 

۱۳۷۲/۱۰/۴ سید علی خامنه ای 

مساله این نیست که خرید کتاب چقدر گرون تموم می شه ؛

مساله اینه که اگر کتاب نخونی چقدر برات گرون تمام می شه !!!

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۴ مرداد ۹۹ ، ۰۱:۵۷
ص حجه فروش
۱۸
مرداد ۹۹

 

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ مرداد ۹۹ ، ۰۵:۵۲
ص حجه فروش
۱۶
مرداد ۹۹

سلام دوستان وقتدون بخیر 

داستان امشب از این قراره که امروز کلاس حضوری محتواسازان هوشمند تعطیل شد و استاد فرمودن به صورت مجازی برگزار می کنند، تا اینکه ساعت ۴ بعدازظهر شد و من همچنان منتظر استاد تا بیایند داخل لایو پیجشون و ماهم وارد بشیم تا اینکه بالاخره با نیم ساعت تاخیر استاد تشریف آوردن و در ابتدای کار فقط من بودم و استاد و بعدم دوتا دیگه از دوستان اومدن و بقیه نمی دونم خواب موندن ، حالش و نداشتن ، دلشون نمی خواست بیایند ، انگیزه نداشتن خلاصه نیومدن و استاد کلاس و با ما سه نفر شروع کردن من چون اولین نفری بودم که وارد لایو شدم استاد فرمودن که از شما شروع می کنیم .خانم حجه فروش بفرمایید یک دقیقه صحبت کنین راجب موضوعتون و منم همینجور مونده بودم چکار کنم حالا چی بگم بدون تمرین ،بدون مقدمه، فی البداهه ، آخه چی بگم تا اینکه استاد گفتند از کتابی که نوشتین یه موضوعی را انتخاب کنین و صحبت کنین ، منم گفتم باشه اولش داشتم از روی کتاب می خوندم ،استاد متوجه شدن گفتند دارین از روش می خونین و سعی کنین از خودتون بگین ، خلاصه براتون بگم که چند مرتبه صحبت کردم تا بالاخره اون چیزی که استاد می خواستن و بهشون تحویل دادم با قدرت و تلاشم بهشون نشون دادم که می تونم ، البته دوستان عزیز هم خیلی صحبت های قشنگی داشتن و به نظر من کسایی که امروز کلاس و حضور نداشتن یجورایی ازدستشون رفت ، به این نتیجه رسیدم که یک: اگر انسان برای اون چیزی که می خواد تلاش کنه حتما حتما به نتیجه می رسه . دوم اینکه اگر کسی از لحظه لحظه هاش استفاده نکنه از دستش میده مثلا دوستانی که امروز نبودن به نظر من این وقت و از دست دادن و باعث شد که مطالبی که استاد گفتند و متوجه نشن . 

لحظه لحظه هایتان خدایی 

یا علی مدد

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ مرداد ۹۹ ، ۰۲:۰۹
ص حجه فروش
۱۵
مرداد ۹۹

👤آیت‌الله بهجت: 

▫️از دین دست برداشتیم تا دنیای ما بیشتر و بهتر شود، علاوه بر اینکه از معنویات پایین آمدیم، به ضرر دنیای ما تمام شد و همه‌ی خیرات از دست ما رفت، غافل از اینکه سرچشمه‌ی همه خیرات اوست، و از ناحیه‌ی او باید به ما برسد ...

 

▫️می‌خواستیم با کناره‌گیری از معنویات و دوری از دین در مادیات پیشرفت و ترقی کنیم، بدتر در مادیات هم عقب ماندیم، غافل از اینکه شرط رسیدن به مادیات، بی‌دینی نیست، وگرنه هر فرد بی‌دینی باید متمول و ثروتمند می‌بود. 

 

📚  در محضر بهجت، ج٢، ص۴٠٠

۲ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۱۵ مرداد ۹۹ ، ۰۰:۲۶
ص حجه فروش
۰۹
مرداد ۹۹

عرفه یعنی شناخت
روز عرفه روز عاشقانه‌هاست... روز شناخت قدر و بهای خودمون... چه عشقی رو تا امروز تجربه کردین؟!... عاشق چه کسانی شدید؟!... نهایت عشق یعنی: «تو خودِ معشوقت هستی»... حالا اگر عاشق خدا باشی، چه کسی جز خودش می‌تونه بهای تو رو بپردازه؟!

التماس دعا

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۹ مرداد ۹۹ ، ۲۰:۰۶
ص حجه فروش
۰۸
مرداد ۹۹

هیچ کس بدترین آدم دنیا نیست، همه ی بندگان خدا از مابهتر هستند، حتی اگر نباشند!!!

منظورم اینه که به خاطر نعمت هایی که خدا بهمون داده مثل علم، مثل زیبایی، مثل ثروت ، مثل سلامت و...

به دیگران حتی در ذهنمونم فخر فروشی نکنیم و بدونیم هر هنری داریم از جانب خداست. 

لحظه لحظه هایتان خدایی

۲ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۰۸ مرداد ۹۹ ، ۲۳:۴۰
ص حجه فروش
۰۴
مرداد ۹۹

🔸اگر از زندگی‌ات لذت نبری، مزۀ عبادت را هم نمی‌چشی!

🔸اگر می‌خواهی نمازِ باحال بخوانی، باید دو برابرش، زندگی‌ات بانشاط باشد

 

🌼 راه‌های رسیدن به حال خوش معنوی و نشاط زندگی (ج۵)

 

🔻 خیلی‌ها تصور می‌کنند که حال خوش معنوی، ارتباطی با نشاط زندگی ندارد، چون معمولاً آدم‌ها نشاط در زندگی را با گناه و هرزگی به‌دست می‌آورند! درحالی‌که این‌طور نیست؛ اتفاقاً حال خوش معنوی، بدون نشاط در زندگی، به‌دست نمی‌آید و کسی که نشاط در زندگی ندارد، عبادتش هم خراب است.

 

🔻 امام باقر‌(ع) می‌فرماید: کسی که در زندگی دنیایی خودش کسالت داشته باشد، در ارتباط با امر آخرت و کارهای بندگی خدا کسالتش بیشتر است! (کافی/۵ /۸۵ ) تو که حالِ زندگی‌کردن نداری، ‌چطور می‌خواهی حال بندگی پیدا کنی؟!

 

🔻 اگر کسی در زندگی‌اش حال و نشاط نداشته باشد، مطمئن باشید نماز خوبی هم ندارد، بلکه نمازش خراب‌تر از زندگی‌اش است! اگر بخواهی نماز باحال بخوانی، حتماً باید دو برابرش زندگی‌‌ات بانشاط باشد! چرا نمازت خوب نیست؟ برای اینکه در زندگی، حالت خوب نیست! «تو در برون چه کردی که درون خانه‌ آیی؟!»

 

🔻 اگر می‌خواهی حال خوش معنوی پیدا کنی، باید نشاط در زندگی داشته باشی. اگر می‌خواهی خوب عبادت کنی، قبلش باید خوب و خوش زندگی کرده باشی. هرکسی عاشق عبادت است، باید برود زندگی‌اش را درست کند و کاری کند که از زندگی‌اش لذت ببرد و الا مزۀ عبادت را نمی‌چشد! 

 

🔻 بندگیِ پرشور، با حرارت و با لذت، مال کسی است که در زندگی‌اش خیلی از خدا بُرده و کیف کرده، مال کسی است که خیلی خدا در زندگی به او حال داده است! چنین کسی می‌تواند بگوید: «خدایا ممنونتم! تو عالی هستی، فدایت بشوم...» این یعنی عبادت شاکرانه. 

 

🔻عارفانه‌ترین و عالی‌ترین سطح عبادت «عبادت شاکرانه» است که معطوف به گذشته است. یعنی «خدایا! من لذت بُرده‌ام و آمده‌ام از تو تشکر کنم» این یعنی عبادتِ برآمده از نشاط در زندگی. و به ثروت رسیدن 

 

👤#hajeforoosh_s پیج اینستاگرام 

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۴ مرداد ۹۹ ، ۲۳:۳۷
ص حجه فروش