🌹بسم الله الرحمن الرحیم🌹

به آرزوها و اهدافی که دارین می رسید💰💫

🌹بسم الله الرحمن الرحیم🌹

به آرزوها و اهدافی که دارین می رسید💰💫

۰۹
خرداد ۹۹

✨﷽✨

✍حضرت ابراهیم علیه السلام بسیار میهماندوست بود و تا میهمان به خانه او نمى‏ آمد، غذا نمى‏ خورد. زمانی فرا رسید که یک شبانه روز، هیچ میهمانی بر او وارد نشد؛ پس از خانه بیرون آمد و به جستجوى میهمان پرداخت. پیرمردى را دید، جویاى حال او شد، ولی فهمید آن پیرمرد، بت پرست است. حضرت ابراهیم گفت: «افسوس! اگر بت پرست نبودی، میهمان من می ‏شدى و از غذاى من مى ‏خوردى» پیرمرد از کنار ابراهیم گذشت.

در این هنگام جبرئیل بر ابراهیم نازل شد و گفت: «خداوند مى‏ فرماید این پیرمرد، هفتاد سال مشرک و بت پرست بود، ولی ما رزق او را کم نکردیم. اینک که غذای یک روز او را به تو حواله نمودیم، تو به خاطر بت‏ پرستى، به او غذا ندادى!» حضرت ابراهیم علیه ‏السلام پشیمان شد و به جستجوى آن پیرمرد رفت. او را پیدا کرد و با اصرار به خانه خود دعوت نمود. پیرمرد بت پرست گفت: «چرا بار اول مرا رد کردى، ولی حالا دعوت می کنی؟» حضرت ابراهیم ، پیام و هشدار خداوند را به او خبر داد.

پیرمرد به فکر فرو رفت و گفت: «نافرمانى از چنین خداوند بزرگوارى، دور از مروت و جوانمردى است.» آن گاه به یگانگی خداوند اقرار نمود و آیین ابراهیم علیه‏ السلام را پذیرفت.

📚حکایت‌های معنوی

┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۳/۰۹
ص حجه فروش

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی